2009. október 10., szombat

Dead Can Dance

9-10 éve nagyon sok Dead Can Dance-t hallgattam.Akkoriban, ha zenéről beszélgettem emberekkel, akkor három zenekar nevét említettem, mint fő kedvenceimet, és az egyikük volt a Dead Can Dance. Mindegyik lemezük zseniális és varázslatos. Vannak olyan művészetei alkotások a világon, amik annyira fontosak, hogy megváltoztatják a befogadó életét, amikor találkozik velük. A zenében, mint művészetben, a Dead Can Dance-szel való találkozás egy ilyen fontos pillanat, mert aki már találkozott a munkásságukkal, vagy annak egy kis darabjával, az már másképp fog élni azután, mert hallott valamit, ami szavakkal leírhatatlan, és annyira csodálatos, hogy sokszor nem hiszi el a hallgató, hogy ezt a zenét emberi lények játszák.

Mostanában ritkábban veszem elő a Dead Can Dance kazikat, CD-ket, ritkábban játszik a médialejátszóm tőlük valamit. De nem tűntek el az életemből, csak mindig jönnek újabb és újabb felfedeznivaló csodák.De talán hozzájuk mérhető csodával még nem találkoztam...
Sajnos a zenekar már nem aktív,de annyi tökéletes lemezzel árasztották el a világot, és olyan erős hatásuk volt rengeteg előadóra, hogy talán ez kárpótolja az ő zenéjükre szomjazó hallgatóságot.

Az itt hallható/látható video, a "Toward the Within" című  DVD-ről szármzaik.
Ja,és miért erre a blogra kerültek?

Mert a zenekar egyik oszlopos tagja Lisa Gerrard, akinek a hangja...de inkább ne én mondjam meg, hogy milyen.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése